אישום כנגד תושבי רהט שהסתירו עזתים שחדרו לישראל

ישראל רובין No Comments on אישום כנגד תושבי רהט שהסתירו עזתים שחדרו לישראל
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד סולימאן אבו עמאש (49) מרהט, מוחמד תראבין (37) מתראבין וסאבר שיך אלעיד (52) מרהט, לאחר שהסתירו ארבעה מתושבי עזה שנכנסו לישראל ב-7 באוקטובר. כן ביקשה הפרקליטות לעצור אותם עד תום ההליכים ולחלט את אחד הבתים ששימש להלנתם.

מכתב האישום, עולה כי ארבעה תושבי עזה נכנסו לישראל בבוקר המתקפה הרצחנית דרך הפרצות שביצעו המחבלים בגדר. הם גנבו טרקטור ונסעו בו עד שאזל להם הדלק. למחרת הגיעו הארבעה לרהט ולנו במסגד במקום. יום לאחר מכן, במהלך סיור ברהט, פגשו שניים מהמסתננים באבו עמאש, סיפרו לו שנכנסו מעזה ביום המתקפה וביקשו ללון אצלו "עד שיירגע המצב". אבו עמאש הסכים והשיב שהוא יודע שהמשטרה אוספת אנשים מעזה והפציר בהם להישאר. במהלך היום הצטרפו אליהם שני המסתננים הנוספים.

לאחר מספר ימים ציינו חלק מהמסתננים כי יש להם קרוב משפחה המתגורר בישראל. אבו עמאש יצר קשר עם קרוב משפחתם תארבין שהגיע, עם אדם נוסף, לאסוף אותם לביתו. לאחר כשבועיים יצר האדם הנוסף קשר עם אלעיד ואמר לו כי יש לו שני פועלים מעזה ללא אישורי שהייה שמעוניינים לעבוד אצלו. למרות שאלעיד חשד כי נכנסו בחסות המתקפה, הלין אותם בביתו ונמנע מלברר את נסיבות כניסתם לישראל.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים טענה הפרקליטות כי השלושה ביצעו עבירות נגד ביטחון המדינה, וכי הם "מסכנים את ביטחון הציבור בכך שהלינו, והסתירו עזתים שנכנסו לישראל בחסות המתקפה הרצחנית ולא הסגירו אותם למשטרה. בהתנהגותם סיכנו המשיבים את אזרחי ישראל, כשהם יודעים שאסור להלין עזתים ושכל אישורי השהייה לתושבי עזה בוטלו, ואף הכבידו על כוחות הבטחון שנאלצו להשקיע מאמצים ומשאבים על מנת לתפוס את העזתים".

כאמור, הפרקליטות ביקשה לחלט את ביתו של אלעיד לאחר ששימש להלנת המסתננים.

לאבו עמאש ולתארבין יוחסה 4 עבירות של נותן מחסה או סעד אחר למסתנן ולאלעיד יוחסו 2 עבירות של דין מי שדרכו לתת מחסה או סעד אחר למסתנן.



0 תגובות